
Темата за онлайн магазините стана популярна. Държавата избра да инвестира в тяхната реклама, пускайки Н18.
За регулации при интернет фирмите, и изобщо на онлайн индустрията, е трудно да се говори. Разнообразието е такова, че едва ли съществува един аршин.
Принципно, всяко регулация изглежда като прът в колелата. И още една алегория: ако не си сръчен стрелец и опънеш тетивата, стрелата ще отскочи в непредсказуема посока.
Доста нескопосана в началния вариант, Наредба 18 ни кара да се замислим за посоката на развитие. Досега, посоката на развитие беше "навън", т.е. от реалното, "което може да се пипне", към интернет платформи. С други думи - създаваше се виртуално пространство, поради отеснялото реално.
В това виртуално пространство отдавна се развиха реални процеси. Търсенето на бързина и нетърпеливостта на Новото поколение прехвърли там огромна част от времеядните дейности. От покупко-продажба на какво ли не, до набиране на мощ за социални вълни, до събиране на помощи за пострадали райони, плащане на данък, ток и вода, и запазване на час за консултации, и какво ли не още. Да, и управление на капковото напояване в интернет, докато сме на Малдивите.
Светът стана по-широк, хората разкършиха рамене и се вторачиха ... в екраните. Хоризонтът се разшири в това по-едричко пространство.
С Н18, философски казано, се прави опит за обратен процес: да проектираш виртуалното върху реалното. Тук идва проблемът с взаимно-еднозначното съответствие. Цялата работа започва да мяза на действията на слон в стъкларски магазин. Отново алегория: на някой мъник, който се опитва да натъпче гъбата за баня в орехова черупка, докато майка му го плицика. Или орехът трябва да е кокосов, или гъбата - топче с малък диаметър.
Ей такива мисли се завъдиха сега, когато решихме да поговорим за история на кредитните карти. Да си дойдем на думата!
На вечния философски въпрос за това кое е първичното материалното или духовното в аспекта на нашето съвремие има отговор: технологиите. Те движат развитието на човечеството и определят както бита, така и съзнанието. Разбира се, това го казваме в епоха на трансформации.
Част Официална:
Днес ще разкажем за кредитната карта: едно от удобствата, които технологиите ни дават. На нашите предци разплащането с кредитни карти, безналично, или плащането на материални придобивки без да имаме достатъчно средства, било то и кремъчета, е било като научна фантастика. Кредитната карта е вид договор, чрез който предварително и нееднократно можем да ползваме средства, които след това да покрием.
В исторически план първите кредитни карти са възникнали в средата на 20 век. Това се случва благодарение на една друга придобивка – автомобила. Кредитните карти за шофьорите били истинска революция. За петролните компании – начин да си осигурят лоялността на клиентите. Последните можели да плащат „на кредит“ честите покупки: гориво, масло и други консумативи. Можели дори да плащат дребни ремонти.
Истината е, че и днес кредитните карти имат подобна роля - да "купят" лоялността на клиентите. Към банките.
След успешния опит при търговията с автомобили, път назад нямало (преди Н18). Последвали ги големите търговски вериги и молове. Компанията Американ експрес започнала да издава разплащателни карти, за хората, които пътували по бизнес.
Банките осъзнали какво се случва и през 1958 година Bank of America издава първите приближения на сегашните кредитни карти. По-късно, когато към системата се подвключват и други по-малки банки, тази първа кредитна карта бива наречена за кратко ViSa.
Виза става широко известна в цял свят. Предимството на кредитните карти е, че са най-ефективният начин на "пренос на пари безналично".
Днес трудно си представяме света без кредитни карти. Да разгледаме и купим нещо от онлайн магазин, предизвиква асоциация с кредитна карта. Дори с риск заедно със стоката от Китай да ни докарат коронавирус (разбира се това е глупост) изкушението да купим нещо, докато другите спят е налице.
Българските банки предлагат сравнително изгодни условия.
Безконтактна дебитна карта Debit MasterCard PayPass, VISA FreeCard, Кредитни карти VISA, Кредитни карти MasterCard, Дебитни карти.
И така, намеренията ни бяха да се напише статия от типа на "Кредитните карти дават устойчивост при развитието на онлайн търговията".
Следва продължение!