
В какво се състои работата по тази услуга: дълги разговори с клиенти, проучване на конкуренцията, проучване на пазара, наблюдение, опипване на почвата, създаване на подходяща визия - уеб дизайн, създаване на подходящо съдържание и около година следене на колебанията. Разбира се изчистване на негативен имидж. Докато нов интернет сайт се довежда до първи позиции в търсачките доста тегаво, то позиционирането на нов бизнес в повечето случаи е приятната задача.
Ето съдържанието на няколко определения, с които се срещнахме извън нашата дефиниция:
Повечето фирми предлагат да обучат някого как да позиционира бизнеса на точното място в Интернет и да управлява онлайн репутацията. В такива случаи се получава нещо като самоделка. Клиентът, който има друга основна дейност, е далеч от състоянието да следи новите методи и начини за дигитален маркетинг. Пропуска съществени елементи и накрая отново започва да аутсорсва услугата, т.е. наема изпълнител.
Други предлагат цялостна цялостна маркетингова стратегия за ... позициониране на бизнеса ви .... при търсене в Google. Последното разшифровано означава, че отново се предлага „оптимизация за търсачки“. Разбира се, чудесно постижение е, ако вашият сайт е на предни позиции в резултатите от търсене в Гугъл. В същото време, това е крайно недостатъчно. Освен търсещите сървъри има множество още възможности, които пропускате. След няколко месеца, което е добър вариант в сравнение с „няколко години“, осъзнавате, че сте пропуснали това, което вашите конкуренти правят и се дразните. И започвате отново да се лутате и търсите обяснение, защо така се е случило. В този случай браншът на дигиталните маркетолози за вас е вече компрометиран.
За реално заемане на подходящо място в Интернет е необходима цялостна стратегия – от вашата медия – вашия интернет сайт, през връзките, които сочат към него, до цялостното поведение в социалните мрежи. Това изисква промяна на културата и е част от вашата дигитална трансформация.