
Такава ситуация се създаде в средата и края на последното десетилетие на миналия век с бранша уеб дизайн. Подобно беше и положението в началото на първото десетилетие от 21 век с бранша SEO, придобил популярност като SEO оптимизация.
Наличието на конкуренция или нейното създаване е шанс да бъдем разпознати. Ако конкуренцията я няма, ние се състезаваме в писта, която липсва, или в писта, която е налична, но без публика.
Интуитивно можем да кажем, че има разлика между конкуренция и съперничество. Конкуренцията е източник на развитие, докато съперничеството е тъпчене на едно място и използване на текущото състояние чрез пъчене и понякога подмолни действия спрямо съперниците.
Да дадем няколко примера: представете си, че произвеждате телевизори и очаквате разпознаваемост на вашата марка. Ще се състезавате с марки като LG, Sony, Vizio, TCL. Едва ли ще влизате в напредвара с Кока Кола или H&M. Стремежът да придобиете и поддържате положителен публичен имидж е свързан с нишата, в която искате да влезете.
Ако сте организация, която е организация за служба - от типа на Lions, Rotary Bulgaria, Inner Wheel, то вие ще се състезавате в тази писта, и едва ли ще търсите разпознаваемост в сферата на неврохирургията, независимо, че ще се опитвате чрез своя позитивен публичен имидж да привлечете за членове най-добрите неврохирурзи,