
Другият е приносът на екипа на Смарт Уеб и е свързан със SEO оптимизация, прилагане на технологии за по-добро поведение на сайта на смартфони и таблети (amp), осигуряване на разширено участие в Google news, и такива, които са наша вътрешно фирмена политика на позициониране на бизнес в интернет.
Както специалистите знаят, началото на подобен процес е труден. Има и по-точна дума - тегав. Прави се задълбочен анализ на средата, на търсенето и нуждите на интернет потребителите. Това проучаване далеч надскача механичния одит на сайт, в който се посочват дублиращи се мета данни, и се предлагат изисквания, които собственикът на уебсайта може и сам да открие.
Имиджът на един новинарски сайт е комбинация от визия, достъпност, разнообразие на публикувани материали, правилен избор на целева група - читатели и рекламодатели.
Един от най-тегавите елементи е да се убедят журналисти и собственици на интернет медии да не изживяват драмата на мрънкането на част от потребителите.
Действително, ако посещаемостта на новинарския сайт е 10 000 или дори 100 000 на ден, загубата на 2000 потребителя е драма. Когато същата дневна посещаемост стигне 200 000 и има устойчив растеж, то дори и 2-дневният спад с 10 – 15 000 спира да е тревожен.
Когато тоталната подмяна на дизайна се състои едновременно със старта на процеса по повишаване на органичното търсене – задачата става наистина дебела. Това го разбират най-вече колегите, които работят в бранша.
Друг деликатен момент е проблемът с „мета данните“ – въвеждането на информация и , привикването с правила, които първоначално мислиш, че са някаква фантасмагория, която да ти стъжни живота. След това бавно осъзнаваш, че навикът е нещо полезно, че съпротивата отнема 10 пъти повече време от това да направиш, както developer-ите те карат да правиш. И най-важното, че твоята великолена статия без тези дейности остава една великолепна статия като едновремешните – я прочетена, я – не, в рамка и на стената, и с потупване от главния редактор!
Журналистите на ФЛАГМАН пишат във формат, който осигурява лесно за възприемане съдържание, четабилност на текста и разнообразие.
Много още има какво да се направи.
Много източници на трафик остава почти неизползвани.
Чакаме следващия милион.